The way that you flip your hair-kapitel 16

När hon hade gått igenom vad man skulle göra satt jag och Moa mest och pratade. Vi bestämde att vi skulle vara nu efter skolan och vi skulle gå på stan, vilket var kul eftersom jag inte gjort det än. Hon berättade om varje person och vad dom hette och jag kunde snart nästan varje namn. Men det var en fråga jag väldigt gärna ville fråga henne, men visste inte om jag kunde. Efter mycket tänkande bestämde jag mig för att fråga, rakt på sak.
-Du, Moa, vet du vilka One direction är?


Alexandras perspektiv:
Moa skrattade och kollade sedan på mig.
-Klart jag gör, jag älskar dom. hon sa det med en lång betoning på älskar.
Jag log stort mot henne och sa att jag också gjorde det och vi böt samtalsämne om dom. Det ringde ut och vi tog våra saker och styrde våra steg mot utgången som resten av klassen gjorde.

Det var fullt på bussen så Moa och jag fick stå, och det var inte så lite folk i stan heller.
London är faktiskt inte så dumt, tänkte jag när vi hade gått ungefär två timmar i olika butiker. Jag hade inte köpt nått, men Moa hade köpt ganska mycket kläder och smycken. Vi bestämde oss för att fika. När vi kom in i ett gulligt litet café såg vi även några tjejor från våran klass, så vi gick och satte oss hos dom. Alla var väldigt trevliga och hade många frågor om mig. Tiden hade bara rusat iväg och klockan var kvart i sex på kvällen och jag skulle vara hemma halv sju. Jag sa det till Moa, och hon sa att hon också behövde gå hem. Vi sa hej då till dom andra och började gå mot busshållsplatsen. Vi gick till stolpen där det stod alla busstider på, och det stod att nästa buss kommer kvart över, och klockan var fem i.
-Vad ska vi göra nu då? frågade jag Moa.
-Jag vet! Det finns en butik med bara affischer och posters och dom har alla du kan tänka dig. Jag behöver ha några för jag börjar tröttna på min tapet.
-Har dom verkligen alla? sa jag och hånlog mot henne.
-Ja, absolut. skrattade hon och vi började mot butiken, men vi fick skynda oss lite.

Vi komm utspringandes från butiken med varsin påse i handen. Bussen går om två minuter så vi fick springa. Vi skrattade så mycket samtidgt att vi knappt såg nått framför oss. Men när vi är ungefär tjugo meter från busshållsplatsen, ser vi våran buss åka iväg och vi stannar och kollar på varann.
-Fan! sa Moa och kollade på mig.
Jag ryckte på axlarna innan jag sa tog upp min mobil och kollade klockan. Kvart över, prick. I Sverige var bussarna aldrig precis, men det är väl bra att dom är det här, ibland.
-Ja. Jag måste ju vara hemma om en kvart. sa jag och bet mig i läppen.
-Men är det långt till dig härifrån då? Det tar en tjugo minuter för mig, men jag har ingen tid att passa, så om du har nära kan jag gå med dig innan jag börjar gå mot mig om det är åt rätt håll.
-Det låter bra! Eh, men vi har ett problem. Jag vet inte vad min gata heter.
Vi var tysta en kort stund innan vi brast ut i skratt. 
-Ja då har vi ett problem! sa Moa mellan skratten.
Men jag försökte förklara för henne vart jag bor, hur det ser ut och sånt. Och som tur var så fattade hon och det var bara fem minuter härifrån. Vi började gå emot en park som vi skulle igenom, det var som en genväg. Sen skulle man upp bland några gator och sen var vi framme.
När vi gick där i parken började det snöa. Det var rätt mycket folk i parken och det var ett par killar som spelade fotboll. Jag saknade fotbollen väldigt mycket, men vi höll på att kolla runt om det fanns nått för mig. Vi går förbi dom och Moa berättar att dom går på min skola, och dom är väldigt populära för dom är så snygga. Dom går i tredje ring medans jag bara går i första, men det gör väl inte så mycket. På skoj började jag sjung I will be popular, I will be popular, I'm gonna get there, popular! men slutade sjunga när jag helt plötsligt får en boll i huvudet. Det var inte en så hårt boll, men det gjorde lite ont ändå. En av killarna som spelade fotboll ropade en bit bort sorry! och jag log tillbaks. Bollen som låg framför mig tog jag upp med foten och sköt en perfekt passning till en av killarna som tog den med händer. Alla stod och kollade på mig och små log lite, troligtvis över min snygga passning. Moa hade rätt, alla var riktigt snygga. Han som tog bollen kastade den till en av dom andra och började gå mot mig. Dom andra började spela och när han var framför mig sträckte han ut handen och sa:
-Gustav. Jag tog hans hand och sa Alexandra innan vi släppte. Han var rätt lång med brunt hår med en keps och extremt vita och fina tänder.
-Hon är svensk, hon går på vår skola. sa Moa. Först kollade han på henne och sen på mig igen.
-Jaha, men då är du ganska ny eller?
-Japp, det är första dagen idag!
-Du, jag tänkte på, spelar du fotboll?
-Ja, eller jag gjorde det i Sverige, och ska börja spela här också men vi har inte hittat nån bra klubb än. jag ryckte på axlarna och log.
-Min pappa, Jacob, är tränare för en elit satsning inom fotbollen. Det är jätte bra! Men du går i första ring va?
Jag nickade och sen forsatte han:
-För man behöver egentligen gå i andra ring, men jag kan kolla med han ikväll. Kan jag få ditt telefonnummer så kan jag smsa dig vad han säger?
Jag vart lite tyst för jag vart förvånad. Moa gav mig en knuff med armbågen och jag harklade mig. Jag sa mitt mobilnummer och just då ringer det i min mobil. Jag tar upp den och ser att det är pappa. Vi säger snabbt hejdå innan jag svara och börjar gå igen. Han frågade vart jag var och jag sa att jag var snart hemma.

Jag satte stolt upp två nya one direction affischer på min vägg bland dom andra och satte upp en poster på Messi vid mitt skrivbord. Han var min förebild inom fotbollen. Pappa ropade att maten var klar och vid middagsbordet var det fullt prat om min skola, om jobben, London ja om allt. Jag hade blivit lite gladare nu faktiskt.
-Pappa. Och Marie. sa jag och kollade på dom.
-Jag vill ha en kanin. Eftersom vi sålde Molly innan vi flyttade, vill jag ha en kanin.
Dom kollade på mig, sedan på varann igen och sedan på mig.
-Det tror jag vi behöver diskutera Alex. sa Marie och log mot mig. Jag suckade och reste mig från bordet och ställde in tallriken i diskmaskinen. När jag vände mig om stod pappa med jackan på.
-Vart ska du? frågade jag och kollade frågande på han.
-Till djurbutiken, men om madam ska med får hon skynda sig för dom stänger om en halv timma!
Jag sprack upp i ett stort leénde och sprang för och kramade pappa.
-Tack, tack, tack! Jag kommer om tre sekunder.
Jag sprang uppför trappan och in på mitt rum och greppade mobilen snabbt innan jag sprang ner igen. Jag hade fått ett sms från nån okänd men orkade inte svara på det nu, mina tankar var nån annanstans.

-Hello! hörde vi nån ropa när vi gick ut genom dörren, och jag kände igen rösten.
-Hi Louis! jag sprang och kramade han och sprang sedan till bilen när pappa hade låst upp.
-What is it? Why do you need to hurry? frågade Louis innan jag stängde dörren.
-I will buy a rabbit! sa jag och skrattade innan jag drog igen bildörren. Genom rutan såg jag hur Louis stod där och skrattade innan han vinkade hej då och gick in i deras hus.
Radion var på men vädligt tyst. Jag höjde och hörde att det var LMFAO-sexy and I know it. Jag höjde väldigt högt och sjöng med och det skakade i bilen av basen. Pappa skrattade bara åt mig där jag satt och sjöng och dansade i stolen. Han kollade en till gång mot mig, men lite för länge. För en sekund var det ljust och nån tutade, innan allt tog tvärsstopp och jag flög fram med ett stort ryck.


----------
Tack för era kommentarer! :D Och ja, jag lovade ju ett kapitel till ikväll. Vad tror ni händer? Kommentera :)) Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeer!!

2012-01-11 @ 21:26:07
Postat av: Sofia

åh snälla mer :D <3

2012-01-13 @ 08:15:15
Postat av: directioner<3

den var häte bra!

Snälla skriv meeer! :D jag går in varje dag på eran blogg natt o dag och morgon :D

2012-01-14 @ 17:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0