Oh-oh-kapitel 22

Och om vi har tur, kanske kan min pappa fixa Meet and greet biljetter, för han känner massa såna snubbar.
Jag log stort mot henne, innan jag vände huvudet mot vänster och kollade på husen vi gick förbi. Jag började tänka lite på det hon sa. Om, om hennes pappa nu kan fixa såna biljetter, då...
-Alexandra! Akta dig för bilen! ropade Moa och jag vände huvudet mot vägen igen och hann se en tutande bil som kommer körandes mot mig.


Alexandras perspektiv:
-Asså fattar du hur nära det där var eller! Bilen var bara några millimeter från dig! Helt sjukt!
Moa knuffade mig lätt och skrattade.
-Välkommen till min vardag! sa jag och hånlog mot henne.

När vi var framme kunde jag knappt tro det. Moas hus var som ett slott, verkligen, med två ferrari bilar på uppfarten. Och jag trodde dom var endå en ganska normal familj, men verkligen inte! När man kom in kunde man inte fatta att nån bodde här, allt var så himla städat och snyggt! Hennes mamma kom och hälsade på oss, hon hade bakat bullar som vi fick. Det kom också en liten, vit pudel fram och hälsade på oss, som Moa berättade hette Kingen. Hon visade mig resten av huset innan vi gick in på hennes rum. Och jag sa att Zayns rum var stort. Det här var minst lika stort, med balkong och eget badrum som hon hade bara en dörr emellan.
-Du. Ta inte det här på fel sätt, men jag trodde ni var liksom, en normal familj. Ni är ju liksom...
-Stenrika. fyllde hon i och jag nickade att det var det jag tänkte säga.
-Min pappa reser nästan jämt i världen, mamma är hemma fru och sen har jag två systrar som är nitton som bor här, och en som är tjugoett som bor i New York. Jag vill liksom, inte skryta om pengarna. Såklart skulle jag kunna gå runt med bara märkeskläder och sånt, men jag vill vara ganska äkta. Sen, vill dom flesta ha mig bara för det här, och ännu mer om jag visar det. Men du verkar inte vara en som person, så jag tänkte att jag kunde visa dig, mitt riktiga jag, ungefär. Min släkt är väldigt, rika och mäktiga hela högen. Jag heter ju Moa Von Trander Bennson.

Harrys perspektiv:
Jag trummade med fingrarna på ratten till musiken medans jag satt och körde min bil. Jag var påväg hem från Anton, en god vän sedan länge tillbaks. När jag började närma mig huset såg jag Alexandra gå på vägen. Hon vände sig om när jag kom och hennes hår fladdarde i vinden. Jag sänkte musiken och veva ner vindrutan.
-Are you going home? frågade jag henne.
Hon nickade och jag gjorde en gest att hon skulle hoppa in i bilen.
-Thanks! sa hon och log stort när hon hade hoppat in i bilen.
Jag började köra iväg och vi var snart hemma. När vi hade klivit ur bilen började Alexandra gå mot hennes dörr. Men jag ville säga en sak till henne. Det är nu eller aldrig.
-Alex, I wonder, If you want to go with me and meet my family in Holmes Chapel, at this weekend? Friday?
Hennes ansikstutryck förändrades, först till chockad, sen till lite förtvivlad.
-Eh. On Friday. I can't on Friday. I'm going to, a party. sa hon och kollade bort en sekund innan hon kollade på mig igen och bet sig i läppen.
-But, Sunday? You know, it's nothing big, just a dinner. Like friends. Old friends.
Åh vad dumt det här blev.
-Yeah, sure. On Sunday, that's would be fun!
Nu log hon stort och jag log tillbaka innan hon vände sig upp och gick till dörren och låste upp och gick in.

Alexandras perspektiv:
När jag kom in var det mörkt i hela huset. Så jag gick runt och tände lite och satte på musik. Jag bestämde mig för att göra en sallad. Jag öppnade kylskåpet och tog det som gick. Tomat, gurka, sallad och lite sånt, och till det gjorde jag en dressing som är väldigt god och enkel.
När jag var klar med den gick jag upp på mitt rum och satte på datorn. Jag tog fram mitt block från skolan, jag skulle hitta fakta om vad Afghanistans invånare hade för åsikter om rättvisa. När jag precis tog upp internet kom min Skype automatiskt upp. Jag hade några nya förfrågningar som jag kollade igenom, sen skulle jag kolla vilka som var online. Och högst upp, var Linnea. Jag funderade på om jag skulle ringa henne. Jag gick in på hennes profil och tog pilen över Ring Upp. Skulle jag trycka? Mitt block åkte nerför sängen och jag böjde mig ner efter det. Och när jag sätter mig tillbaks och kollar på skärmen, står det Ringer upp Linnea.

 



Är helt genom förkyld just nu så har ingen ork just nu egentligen, men här fick ni en liten del! Kommentera :)

Kommentarer
Postat av: kajsa

jätte bra!

2012-01-30 @ 19:06:34
Postat av: sonyaa

JÄÄTTE BRA! kan man få drama? och kan du inte skaffa en chatbox? ^^

2012-01-30 @ 20:07:47
Postat av: moa

så himla bra :D och det är så kul att hennes vän heter moa som jag hihi.

2012-01-31 @ 18:30:19
Postat av: linn

drama?

2012-01-31 @ 19:57:33
Postat av: amanda

super duper MEGA BRA!!! :d JAG VILL HA DRAMA!!

2012-02-01 @ 15:17:32
Postat av: sara

bra:) kan du inte skaffa en chatbox?

2012-02-01 @ 15:20:15
Postat av: sofie

jätte bra! jag vill ha drama.

2012-02-01 @ 16:00:48
Postat av: fanny

fan va nice! drama?

2012-02-01 @ 17:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0