If only you-kapitel 25

Zayn stannade bilen vid ett rödljus och kollade på mig.
-For two months, but we are going to be here in London sometimes and with our familys.
Han kollade sedan mor vägen igen och började köra eftersom det vart grönt.
-Oh, thats a long time. But where are we going now? frågade jag.
-That's a secret. sa Zayn log stort.



Zayns perspektiv:
Jag stannade bilen och Alexandra kollade sig fundersamt runt, men hon sa inget. Jag hoppade ur bilen och gick runt till hennes sida och öppnade dörren. Hon huttrade till när hon kom ut. Det var ju rätt så kallt och hon hade bara kläningen och en jacka till. Jag tog min arm över hennes axlar, för att värme henne lite, och sen började vi gå. När vi kom in på gatan resturangen var på stannade hon upp och kollade på mig med öppen mun.
-Are you kidding? sa hon och kollade på mig.
-No.
Hon tog sin hand för sin mun och började skratta lite.
-This, is just so crazy!

Alexandras perspektiv:
Zayn och gick gick på gatan och vi kom bara närmare och närmare resturangen. Han hade tagit med mig på bland den finaste resturangen i hela London. När vi kom in genom portarna stod det två vakter på varsin sida som tog våra jackor. Det kom fram en annan person som visade oss vägen mot vårat bord. När vi gick kollade jag mig runt. Alla var finklädda och dom flesta var runt trettioårsåldern, men det fanns både äldre och yngre. Jag fastnade på en grupp tjejer som satt i ett hörn och en tittade upp där jag kom. Kan det vara Selena Gomez? Det var iallafall väldigt likt.
-Here. sa den finklädde mannen och drog ut min stol och jag satte ner.
-Here are the menu and you can just call on me when you want to order.
Vi nickade och tackade och jag kollade på Zayn som satt mitt emot mig. Jag log och fnissade lite och kollade bort. Jag bestämde mig ganska snabbt för vad jag ville ha, jag tog en vegetarisk rätt såklart, det var nån fyllning i nått bröd och nån dressing som hette nått jätte konstigt, men det lät gott när man läste förklaringen. Zayn hade lite svårt att bestämma sig men han tog tillslut nån kyckling rätt. När vi hade beställt maten satt vi och pratade om allt möjligt, han var verkligen en lättsam person. Min mobil ringde och jag tog upp den och svarade. Det var Gustav som undrade vart jag var, han hade tydligen letat efter mig. Jag ljög och sa att jag inte kände mig så bra, man hörde att han blev lite besviken på rösten men vi sa att vi skulle ses nån annan dag. När jag avslutade samtalet såg jag att jag hade fått ett sms från Moa, hon bad om förlåtelse och ville att vi skulle bli vänner igen, vilket var en enorm lättnad. Såklart ville jag det, så jag svarade henne innan jag och Zayn började prata igen. Jag såg i ögonvrån att det kom någon mot oss och när personen var bara några meter från oss tittade jag upp på den. Herregud, det var verkligen Selena Gomez och hon var verkligen så snygg! Hon går förbi vårat bord och jag vände mig snabbt om. Hon gick och pratade med någon som jobbade här och jag vände mig om igen.
-Oh. My. God. It's Selena Gomez! Tjöt jag tyst till Zayn. Han bara skrattade lite och han kollade bakom mig. Jag vände mig om och såg att hon är påväg hit igen. Okej, andas Alex, andas.
-Hi Selena. sa Zayn och log mot henne. Jag slutade andas ett tag där.
-Oh, hi Zayn. How are you?
Hon stannade framför vårt bord och kollade mot Zayn och log.
-I'm good thanks, how about you?
-Yeah, I'm good. Have a nice night.
-Thank you, and before you go, can you take a picture with my friend Alexandra? Han gjorde en gest mot mig och hon kollade mot mig och log. Jag fick komma på mig själv och log tillbaks.
-Sure!
Zayn tog fram sin mobil och jag ställde mig upp brevid henne. Hon tog sin arm vid min midja som dom flesta gjorde och jag log stort.
-So, done! sa Zayn och Selena släppte mig. Innan jag gick och satte mig kramades vi snabbt om och vi sa hej då till varandra och jag satte mig ner igen. Hela jag skakade och jag var tvungen att dricka för att lugna ner mig. En kypare kom fram med vår mat och bådas såg underbara ut. Jag var fortfarande i lite chocktillstånd när jag började äta men när vi började prata om annat blev allt normalt igen.
Maten var underbar och tiden bara flög iväg med Zayn. Vi pratade och skrattade hela tiden, det kändes som vi hade känt varandra jätte länge.
-Oh no. sa Zayn när han kollade på sin mobil. Han sträckte över sin mobil och först visste jag inte riktigt vad jag skulle kolla på, sen insåg jag att klockan var tio i elva, och jag var tvungen att vara hemma klockan elva.
-Hello. I'm sorry, but the resturant is going to close eleven o'cklock.
Det var en man som stod vid vårat bord, vi bad att få notan och han gick iväg. Vi började resa på oss och då kommer han med notan. Zayn tog den och började lägga sedlar i den.
-How much did it cost? frågade jag Zayn, eftersom han bara la i sedal, han sa att han skulle betala mig, fast jag inte ville.
Han mumlade nått som jag inte hörde innan han gav den tillbaks till kyparen och kollade på mig. Vi började gå mot dörren och fick våra jackor av vakterna, innan vi gick snabbt mot bilen.

Harrys perspektiv:
Jag skypade med mamma medans jag satt i min säng i mitt rum. Jag ska jag dit ju Söndag, och Alex också, fast vi får väl se hur det blir med det. Jag hörde en bil utanför så jag sa hej då till mamma och avlsutade samtalet innan jag gick fram till mitt fönster som ledde ut mot gatan. Då såg jag Zayns bil stanna och ut kommer Zayn och Alex. Visst var jag lite avensjuk, men jag lyckas ju alltid klanta mig. Han följde med henne till dörren där dom sa något till varandra innan dom kramades om länge. Dom släppte taget om varandra och kollade på varandra. Deras ansikten kom närmare varandra och tillslut möttes deras läppar och det högg till i mitt hjärta. Jag kastade mig i sängen igen och grävde ner huvudet i kudden. Det där borde vara jag. Inte Zayn.


 Jag uppskattar alla tips jag får, och statistiken höjer sig hela tiden, blir så glad hihi. Men vem tror ni Alex väljer, Harry eller Zayn? Eller kanske Gustav, eller nån annan?


Kommentarer
Postat av: olivia

GRRRYYYYMT!

2012-02-06 @ 18:59:04
Postat av: selma

hade länkat din blogg på onedirectionswe...så kanske drf sttesiken har höjts? :)



btw..jätte bra skrivit! ;)

2012-02-06 @ 19:23:29
Postat av: wajiha

nice ;)

2012-02-06 @ 20:45:42
Postat av: claudia

AMAZAAAYN! :D

2012-02-06 @ 20:50:05
Postat av: kelly

guuud så spännande! ;O

2012-02-07 @ 15:19:30
Postat av: sabina

kan inte sluta vänta till nästa kapitel! :D

2012-02-07 @ 19:40:13
Postat av: sabina t

ASSÅ HARRY!!!! Då blir jag ledsen om du inte tar Harry!!

2012-02-07 @ 20:39:51
Postat av: carro

nice!

2012-02-08 @ 16:00:08
Postat av: lisa

älska novellen! :D

2012-02-08 @ 20:14:36
Postat av: Anonym

Din novell är verkligen asgrym!!

2012-02-08 @ 20:34:35
Postat av: natta

SUPER DUPER BRA!

2012-02-09 @ 21:01:57
Postat av: tovalisa

gryymt!

2012-02-10 @ 16:00:21
Postat av: ida

älsra din blogg! går in på den EXAKT varje dag!

2012-02-10 @ 20:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0