You're beautiful-kapitel 24

-Hi, did I forget something again? sa jag och skrattade lite. Men han såg bara ganska allvarligt in i mina ögon.
-Yes. You did. This. sa han och närmade sig och nu vi stod nu väldigt nära varann. Jag bakade några steg och han föllde med, fortfarande väldigt nära. Han stängde dörren bakom sig och men hade fortfarande sin blick djupt nerborrade i mina ögon. Precis när jag skulle säga nått, pressade han sina läppar mot mina.



Alexandras perspektiv:
Jag vart som förstelnad och chockad när Harry började kyssa mig. Han drog sig undan och kollade på mig. Jag kollade bara på han och skakade lätt på mitt huvud. Varför gjorde han så? Jag hörde en bil köra upp på uppfarten och fast det var svårt att slita sig från han, så klarade jag det och sprang till köksfönstret och kollade ut mot uppfarten. Där stod det en taxi och ut kommer Marie och pappa. Jag springer till ytterdörren där Harry står fortfarande och kollade bara på mig. Jag öppnade dörren snabbt och kastade på mig några skor som var i hallen, innan jag sprang ut och kramade om dom. Jag hjälpte till att bära och pappa och Marie gick före mig in. Men när jag kom in var Harry inte där. Så jag vände mig om och ser Harrys ryggtavla innan han öppnar deras dörr och går in.

Jag satt inne på mitt rum och försökte plugga, men i mina tankar var det bara Harry. Jag hade funderat på om jag skulle skicka nått sms till han, men vågade aldrig. Jag behövde komma andra tankar, så jag började tanka ner alla mina bilder från min mobil till datorn. När alla bilder var klara valde jag ut tre stycken som jag skulle rama in, dom som jag har på mitt nattduksbord. Jag tog tag i dom och började ta ut bilderna. Den på Harry och mig la jag i en låda och det på Kevin och mig likaså. Men det kortet, på Linnea och mig, rev jag sönder i bitar och kastade i papperskorgen. Jag tog också ner alla One direction posters, nu var dom som mina bästa vänner, så det kändes lite fel att ha kvar dom uppe, men jag la dom också i lådan som jag sedan ställde på en hylla i min walk in closet. Bilderna, som jag skulle rama in, var på Moa och mig, en när jag spelar fotboll och en på Louis, Zayn och jag när vi gör grimaser. Jag skrattade åt bilden när jag ramade in den, vi såg verkligen sjuka ut!

Jag kände en tyngd mot min mage och jag öppnade ögon snabbt och kollade vad det var.
-En katt?! sa jag högt. Varför hade jag en katt på mig? Jag kollade runt i mitt rum och såg att Marie och pappa stod i dörröppningen och log.
-Den är din, det är en tjej och hon är fyra månader gammal. sa Marie och log mot mig.
-Herregud! Åh tack så jätte mycket!
Jag satte mig upp och tog henne i famnen. Hon var vit/orange färgad och jag döpte henne direkt till Stella. Dels för att jag älskade det namnet, och för att det betyder stjärnan på latinska.


-Vad söt hon var! utbrast Moa när vi kom innanför dörren, då hon såg Stella. Vi skulle fixa oss hemma hos mig till festen ikväll som var om tre timmar, klockan nio. Vi gick upp på mitt rum och kollade först lite på tv, men sen börjadee vi fixa oss. Jag satte på mig min ganska korta kläning som jag köpte nyligen och kollade mig i spegeln.
-Den där var ju skit snygg Alex! sa Moa och busvissla.
Hon böt också om till sin klänning, och hon började sminka sig medans jag började platta håret.
-Alexandra! Kom ner nu! ropade Marie nerifrån.
Moa och jag kollade bara på varandra innan jag sprang ner. När jag kom ner för trappan ser jag att det är killarna och jag biter mig i läppen. Var dom tvunga att komma just nu? Moa får absoult inte se dom!
-Wow! Where are you going? sa Louis och log stort.
-To a party. sa jag och kollade ner i marken men lyfte snabbt blicken igen när jag hörde fotsteg i trappan. Jag vänder blicken mot trappan och ser Moas ben och snart hela henne. Jag kollade snabbt mot killarna och mimade fuck medans jag blundade. Jag vände mig om mot Moa som såg väldigt förvirrad ut.
-What is this? stammade hon fram och gjorde en gest mot killarna.
-You lie to me. You said you hasn't meet them, and you're a fan. W-why?
Jag kollade på Moas förvirrade ansikte och visste inte riktigt vad jag skulle säga.
-So you're a fan?
Det var Harry och jag kollade mot han och vi fick ögonkontakt. Jag kollade bort och kände tårarna bränna. Då hörde jag dörren öppnades och jag kollade mot killarna och ser att Harry går med raska steg ut.
-Harry! Jag ropade på honom medans jag gick fort mot dörren och ut där jag ser han.
-Please, stop!
Det snöade väldigt mycket, typiskt. Han stannade och vände sig om och vi stod ungefär fem meter ifrån varandra.
-Why? Can I trust you now? After this?
-What? Why can't you?
Han skakade bara på huvudet innan han vände sig om igen och började gå mot deras dörr.
-Harry. viskade jag nästan ut. Louis, Niall och Liam gick förbi mig mot deras dörr och Niall vände sig om och mimade sorry och ryckte på axlarna innan han gick in genom dörren med dom andra. Jag känfr ett grepp om min arm som drog mig in i vårt hus igen. Och jag kände igen det greppet, det var Zayns. När vi kom in stod Moa och satte på sig jackan och skorna innan hon gick ut. När hon gick förbi mig så ignorera hon mig helt. När hon hade gått lutade jag mitt huvud mot hans bröstkorg.
-Do you hate me too? frågade jag.
-No. Are you still going to the party?
Jag suckade och skakade på huvudet.
-Can I take you to a dinner on a resturant? If you don't have already eat? And where's you dad and Marie?
Zayn ville bjuda mig på middag. Bara mig. Jag log stort och rätade på mig.
-Oh, sure, I haven't eat and it would be great. Marie and my dad are at the market.
Just när vi pratade om dom kommer dom in genom dörren med matkassar i händerna.
-Hello! sa pappa och kollade på Zayn och mig lite förvånat.
Vi hälsade på dom och då frågade pappa vart Moa var, och jag sa bara att det blev ändringar och att jag och Zayn skulle ut och äta istället. Han var lite skeptisk till det först, men gav sig sedan när Zayn sa att han körde mig hem säkert sen innan klockan elva.

-Why were you guys in my house before? frågade jag Zayn när vi satt i bilen.
-We should just say that we are going to a tour, the first consert is next weekend, here in London. Then we are going to different citys and some other countrys.
-For how long?
Zayn stannade bilen vid ett rödljus och kollade på mig.
-For two months, but we are going to be here in London sometimes and with our familys.
Han kollade sedan mor vägen igen och började köra eftersom det vart grönt.
-Oh, thats a long time. But where are we going now? frågade jag.
-That's a secret. sa Zayn log stort.


 Tack för alla kommentarer! Och för er som inte sett det så har jag nu skaffat en chatbox, under kapitlen på höger sida. Ha en trevlig helg :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag älskar Zayn i denna novellen!!! Snälla snälla snälla! Kan nt Zayn och Alexandra bli ihop?? :D

2012-02-05 @ 02:56:52
Postat av: clara

bra! kan inte det komma en sån del tyyp att tyyp några killar går på henne elr ngt så tyyp kommer han o räddar henne på ngt sätt! :D

2012-02-05 @ 15:09:26
Postat av: Olivia

Kan inte Alexandra bli vän med Moa igen, istället för att Moa blir osams med henne?

2012-02-05 @ 15:52:44
Postat av: Anonym

grymt! har följt eran novell sen ni börja:D

2012-02-05 @ 18:05:25
Postat av: keyla

GRYYYMT!

2012-02-05 @ 18:13:12
Postat av: sonyaa

nice!

2012-02-05 @ 19:23:32
Postat av: emma

älskar novellrn så sjukt mycket!

2012-02-06 @ 16:18:13
Postat av: sofia

bra, vill ha mer NUU!!

2012-02-06 @ 16:38:43
Postat av: aagnes

ny design på min 1D blogg, lämna gärna en kommentar om vad du tycker om den! :D http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-02-06 @ 22:20:26
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0