So desperately-kapitel 29

-Alex?
Jag tog bort händerna från mitt ansikte och kollade på Zayn som stod framför mig. Paul satt i bilen och dom andra killarna var påväg dit.
-What is it?
Han tog sin hand mot min kalla kind och kollade fundersamt på mig.
-I'm scared Zayn.
-For what? frågade han mig.
-For Brenda.



Zayns perspektiv:
När Alexandra hade berättat klart visste jag inte riktigt vad jag skulle säga. Det var dumt av henne, det hon hade sagt och gjort, men man kunde inte riktigt bli arg på henne.
-Zayn, come on dude!
Det var Louis som stod utanför bilen, dom andra hade redan satt sig.
-I'm coming! ropade jag och reste på mig. Jag sträckte fram handen åt Alexandra som tog den och drog sig upp. Vi kramades snabbt om och jag gav henne en puss på kinden. Jag vände mig sedan om och började gå mot bilen.

Alexandras perspektiv:
Jag zipprade mellan kanalerna men hittade inget att titta på. Marie och pappa skulle snart vara hemma, så jag reste på mig och gick mot köket. Då kom jag ihåg att vi inte hade så mycket att laga mat med, Marie och pappa skulle ju handla mat idag. Jag tog upp min mobil och slog numret till en resturang som körde ut mat.

Klockan var kvart över sex, och bilen med maten som jag beställt körde upp brevid huset. Jag tog pengarna och gick ut till hallen. Jag öppnade dörren och där står en knubbig, flintskallig man i femtioårs åldern och log mot mig. Vi hälsade och jag gav han pengarna och jag fick maten. Han började sedan gå mot bilen igen och han hade snart kört iväg. Jag gick mot köket och började duka fram. Jag la maten i en gryta och log åt mig själv, jag skulle låtsas som att det var jag som hade gjort den. Just då hörde jag bildörrar slås igen och sedan hörde jag dörren öppnades.
-Hallå? ropade jag och började gå mot hallen. Där stod Marie och pappa med händerna fulla av olika kassar.
-Hej Alex, hur är det? sa pappa och släppte ner kassarna.
-Det är bra, maten är precis klar. Vi gick mot köket och båda påpekade att det luktade väldigt gott. Medans jag lade upp maten på tallrikar, packade Marie och pappa upp maten som dom köpt.
När vi satt och åt frågade dom om receptet, men jag sa att det var hemligt, men egentligen visste jag ju inte det.

Jag låg klarvaken i sängen och vred och vände på mig. Det var väldigt varmt och jag kunde helt enkelt inte sova. Klockan var halv två på natten och jag bestämde mig för att gå ut och ta lite luft. Jag kröp upp ur sängen och drog snabbt över mig min one piece, tog min mobil och smög ut och gick nerför trappan. Jag satte på mig mina skor, låste upp och öppnade dörren och gick ut. Det var fullmåne och snön var nästan helt borta men det var rätt kallt ändå. Jag kollade åt både hållen och det var helt folktomt. Jag tog mobilen i handen och började gå. När jag gick på gatan hörde jag en bil komma bakom mig, som sedan stannade. Jag fortsatte gå, fast visst vart jag lite rädd. Jag kollade snabbt bakom mig och såg att tre personer steg ur bilen. Jag tog upp mobilen och slog Zayns nummer.
-Ha, isn't it Alexandra? Nice too me you again.
Rösten kom bakom mig och jag kände igen den, det var Brenda och nu började jag få panik. Jag stannade och ringde snabbt Zayn.
-Eh hello? I talk to you.
Jag låtsades som om jag inte hörde och fortsatte gå. Signal efter signal gick fram hos Zayn, innan han tillslut svarade.
-Hello? sa han tröttsamt.
-Zayn, it's Alex. Please help me, i'm scared.
Jag kände en hand på min axel och av reflex vände jag mig om. Jag hann inte reagera innan jag kände en knytnäve i ansiktet och jag höll på att tappa balansen. Jag tappade min mobil och backade några steg. Det kändes som om det brann i mitt ansikte och jag tog ena handen på sidan av ansiktet. Jag kollade på Brenda, som stod med två andra killar i hennes ålder. Hon gick fram och stampade på min mobil som blev helt krossad.
-What the hell is your problem? fräste jag.
Hon kollade på mig och hånlog. Hon gjorde en gest med handen till killarna, som började gå mot bilen.
-Honey, my problem, is you.
Killarna började gå mot mig igen och dom höll nått i deras händer.
-If you try to run away, screm or fighting aginst, it will just be harder for you. sa hon och vände blicken mot killarna som var nära mig. Dom gick fram till mig och tog mina händer bakom min rygg. Jag försökte slingra mig ur deras grepp, men dom var för starka. Dom virade nått rep runt mina händer och knöt till hårt.
-What's your point with this?! You can't get away with this! You're just a big whore and you got no life! skrek jag till henne. Jag visste inte riktigt vad jag gjorde, jag kunde inte riktigt tänka klart. Hon bara sirrade på mig, hennes blick var kallare än is och om man kunde döda nån med bara blicken, skulle jag varit död.
-Come on, hurry! sa hon till killarna som stod brevid mig. Killarna tog fram som en sjal och började gå bakom mig.
-No, no please!! 
Dom tog den för min mun och knöt till där bak. Sen tog dom en till för mina ögon, vilket gjorde extremt ont. Jag försökte skricka och kämpa emot, men då fick jag ett till slag i ansiktet. Dom förde mig framåt medans jag gnällde och snyffta, vad skulle hända? Dom öppnade nån dörr och tryckte ner mig, och jag kunde konstatera att jag satt i bilen. Dom stängde dörren som var på min vänsta sida och allt blev tyst.


Halleluja, äntligen är kapitlet uppe, ganska kort men vill ju ha lite spänning hehe. Nu kommer uppdateringen bli som vanligt igen, har hänt mycket på sista tiden men nu är allt bra igen. Och, jag har nu valt en till bloggare, Nicole! Hon kommer börja blogga här snarast.


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad har hon för one piecE? :D

2012-02-26 @ 23:28:47
URL: http://www.sparkdrakt.se/storlekar
Postat av: anna

snälla mer!!:D

2012-02-29 @ 13:11:27
Postat av: sara

bra! fortsätt så!

2012-03-03 @ 19:20:57
Postat av: jonna

skit bra;)

2012-03-03 @ 19:48:32
Postat av: jasmina

bra, du borde skriva nästan varje dag, för att jag går in på novellen var dag och då menar jag EXAKT varje dag, och det verkar som att du inte heller läser dina kommantarer för dt har vart så att många som har väntat på sex scen också, o plus att du fick ju en gästbloggare men vi får tyyp inlägg efter tyyp varje vecka kan man säga :/



annars har du en sjukt bra novell! :D

2012-03-04 @ 18:37:18
Postat av: saima

håller mä jasmina, då för du också mindre besökare...

2012-03-05 @ 17:39:43
Postat av: hannah

Jätte bra! Skriv meeeeer! :))

2012-03-08 @ 16:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0