Why I want you-kapitel 28

Jag drog mig ur hans grepp och stannade.
-I can tell you that later, if you come with me now.
Jag började gå med Zayn vid min sida. Jag vände mitt huvud och försökte kolla lite snabbt vad det var vi gömde oss för. Och det var en person som stod vid gatan, vända mot vårat håll. Vi fick ögonkontakt i ett par sekunder och jag fick en konstig känsla i hela kroppen. Jag kände igen den person, jag var helt säker på det.



Alexandras perspektiv:
-It was Brenda, right? sa jag och kollade på Zayn medans jag hämtade nyckeln under krukan. Jag tog den och låste upp och gick sedan och la tillbaks den. Zayn öppnade och jag gick in efter honom. Han hade fortfarande inte svarat på min fråga, men jag var helt säker på det. Nästan iallafall.
-Hallå?! ropade jag när jag kom innanför dörren.
-Ah hej! fick jag som svar från Marie. Hon var i köket och bakade nått, det luktade underbart! Pappa satt i vardagsrummet och höll på med sin dator.
-Eh, hello? It's was Brenda, you ex, she's a model and it was very much about you when you broke up with her. sa jag ganska tyst medans jag höll på att ta av mg skorna.  
-Yes.
-Fine. sa jag, lika drygt och surt som han hade svarat mig. Stella kom gåendes mot oss, jag gick fram och lyfte upp henne och började gå mot trappan.
-Alex, sorry. sa han och började gå mot mig. Jag nickade bara mot han.
-Oh, so this is Stella!
Han log stort och jag kunde inte låta bli att skratta, han uttala hennes namn så roligt. Han hälsade på henne innan jag släppte ner henne och började gå uppför trappan.

Zayns perspektiv:
Vi gick in i Alexandras rum som var väldigt fint. Man såg verkligen att det var hon som bodde här. Hennes mobil började ringa och hon kollade på den innan hon svarade. Hon pratade på svenska, så jag fattade ingenting. Jag satte mig på sängkanten och granskade rummet.
-Yeees!! nästan skrek Alexandra ut. Jag hoppade till eftersom jag satt lite i andra tankar och kollade på henne där hon hoppade upp och ner på stället.
-Oh my god. It's was Gustav, and he's dad have a fotball team, like a elite investment, and I am gonna play fotball with them tomorrow, and if he likes me and I like the team, I'm in!
Hon pratade väldigt snabbt samtidgt som hon gick runt.
-Wow, I'm happy for you babe.
Hon stannade och pustade ut. Hon gick och satte sig brevid mig och vi kollade på varandra och log. Hon drog upp sina ben så hon satt rakt framför mig, hon lutade sig mot mig och tog sina händer runt min nacke. Jag tog mina händer runt hennes midja och våra läppar mötes. 

Alexandras perspektiv:
-Alexandra! Micke och jag åker till stan, vi kommer hem runt klockan sex!
Marie. Att hon jämt skulle förstöra. Jag hoppade ner från sängen och gick till min dörr och öppnade den.
-Jaha okej. Jag tror jag är hemma, jag kan göra kvällsmaten om ni vill sen.
-Det låter toppen, hej då! sa båda innan dom stängde dörren.
Jag gick tillbaks till mitt rum där Zayn satt i min säng. Jag stängde dörren bakom mig och Zayn log. Han ställde sig upp och tog tag om mig hårt innan han pressade hans läppar mot mina. Hans händer rörde sig på min rygg och bådas andetag blev snabbare. Han lyfte upp mig helt plötsligt och la mig i sängen. Han la sig brevid mig och drog mig över han. Vi kollade djupt in i varandras ögon och det enda som hördes var våra andetag. Ett sånt här ögonblick är svårt att glömma.

Klockan slog halv fyra när Zayn gick. Dom skulle på någon intervju så han var tvungen att gå. Jag satte mig i soffan i vardagsrummet och började fundera på vad jag skulle kunna laga ikväll. Jag gick mot köket och öppnade vårat kylskåp. Efter att jag hade kollat igenom lite snabbt vad som fanns, så bestämde jag mig för att kolla lite på internet på nån rätt man kunde göra. Jag hittade en vegitarisk rätt som jag tyckte lät god, men vi saknade några ingridienser, så jag bestämde mig för att gå till en mataffär och köpa det.
Jag öppnade våran burk som pappa och Marie lägger i lite pengar i ibland, för till exempel tillfällen som dessa. Jag satte på mig jacka, skor och min mössa som jag fick av Zayn, jag kastade väskan över axeln och öppnade dörren. När jag kom ut fick jag blunda. Solen lös enormt mycket och speglade sig mot den vita snön. Jag öppnade och rotade i min väska och hittade mina solglasögon som jag tog på mig innan jag började gå.

Jag orkade inte gå till city och köpa där, så jag tog en liten mataffär som låg rätt nära huset. När jag vände upp på gatan som den låg på såg jag en person framför mig. Jag såg direkt vem det var. Brenda. Hon var sjukt vacker. Jag vände mig om och började gå åt andra hållet, i hopp om att hon inte hann se mig. Jag gick snabbt och stressigt och vågade inte kolla bak om hon följde efter mig. När jag hade gått bort från den gatan och bakom hörnet saktade jag ner och kollade snabbt bakom mig. Hon var där. Ungefär en meter framför mig. Jag hoppade till av förvåning och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Brenda kollade surt på mig och jag tog min blick mot vägen.
-Look at me bitch!
Jag gjorde som hon sa och kollade på henne, nu såg hon riktigt arg ut.
-Leave Zayn, or I will do it very hard for you.
-No, I'm not gonna leave Zayn. And your time with him is over, your fucking slut.
Orden bara flög ur mig, och jag ångrade det, fast ändå inte.
-Oh, you playing tuff? Haha, poor you parents, that born you. They can't proud.
Ilskan drog över mitt fönuft, och utan att riktigt tänka mig för, drämde jag till henne med handflatan i ansiktet och hon föll ner till marken. Jag började springa därifrån, vad hade jag gjort?
-This isn't over, you can't run from me, I will found you bitch!!
Skrek hon efter mig. Jag sprang ändå tills jag kom till vårat hus. Jag satte mig vid dörren och kipade efter luft. Jag tog med handen lite snö som låg på backen och tog händerna i ansiktet och blundade.
-Alex?
Jag tog bort händerna från mitt ansikte och kollade på Zayn som stod framför mig. Paul satt i bilen och dom andra killarna var påväg dit.
-What is it?
Han tog sin hand mot min kalla kind och kollade fundersamt på mig.
-I'm scared Zayn.
-For what? frågade han mig.
-For Brenda.


Yey, äntligen är kapitlet ute. Jag har varit magsjuk, därför kapitlet kommer lite sent.

Kommentarer
Postat av: linne

tvääär bra! omg! :D

2012-02-16 @ 18:19:37
Postat av: olivia

skit bra! fortsätt så! ;)

2012-02-17 @ 12:55:41
Postat av: sarah

wow, bra! ;D

2012-02-17 @ 18:09:36
Postat av: sofie

det borde komma en sån del tyyp att alexadnar e ute i mörkret helt ensam och det ösregnar men hon blir förföljd av tre killar som försöker kidnappa/våldta henne men på ngt sätt så kommer harry/zayn och räddar henne? ;D

2012-02-17 @ 20:10:03
Postat av: amanda

sjukt bra! <3



håller med sofie ! ;D

2012-02-17 @ 21:00:48
Postat av: nea

grym novell! :D



håller också med sofie ;)

2012-02-17 @ 21:05:34
Postat av: nea

grym novell! :D



håller också med sofie ;)

2012-02-17 @ 21:05:35
Postat av: kajsa

jätte bra , en va mina favorit novveller :D håller också med sofie

2012-02-17 @ 22:55:45
Postat av: ilham

HAAH håller ocks med sofie :) och sjukt bra novell du har ;)

2012-02-18 @ 13:26:22
Postat av: jasmina

skitbra :D hååller också med sophie! :)

2012-02-18 @ 17:52:31
Postat av: claudia

håller med sofie ;)



älskar din novell!

2012-02-18 @ 18:57:15
Postat av: sahel

grym novell!!

håller också med sofie theheheh mångs som håller med ..thehehehehehhe :)<3

2012-02-18 @ 19:16:55
Postat av: stephanie

tvääär bra! :D



vill ha två delar till idag :)

2012-02-19 @ 13:15:23
Postat av: neha

asbra!

2012-02-19 @ 17:47:53
Postat av: stina

skitbra, du borde va två stycken som e med i denna bloggen o skriver, så att man får delarna rätt i tid :) ?

2012-02-19 @ 18:55:52
Postat av: georgina

håller med stina!



håller med sophie också;)..det borde verkligen komma en tyyp av kidnappning elr våld försök elr ngt :) ...



2012-02-19 @ 21:01:32
Postat av: katrine

ncie(y)



kommer det nigen sex scen elr? :)

2012-02-19 @ 21:24:41
Postat av: tanja

vi vill ha en sex scen o plus att du et att du får mindre besökare en förut nu när du bloggar mindre...

2012-02-19 @ 21:47:11
Postat av: denise

inte dåligt :)

en sex scen skadar välla inte?

2012-02-19 @ 22:07:36
Postat av: zara

as bra ju! du e vekrligen bra på att skriva sån ;)

2012-02-19 @ 22:23:35
Postat av: amy

när kommer nästa del? :)

2012-02-20 @ 17:14:57
Postat av: sanna

vi vill ha meeeer!

2012-02-21 @ 21:00:47
Postat av: Anonym

När kommer nästa del??

2012-02-22 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0