You'll understand-kapitel 27

Han såg lite förvirrad ut men jag log lite snett åt han innan jag också vände mig om och började gå uppför trappan. Vi satte oss i soffan där upp i vardagsrummet, som Liam och jag satt i första gången jag var här. Det var lite tyst i början och jag gjorde en gest mot han att han kunde börja prata. Han suckade djupt och kollade ner i marken och sedan upp på mig igen innan han började.



Alexandras perspektiv:
-Did you feel anything when we kissed?
Jag fick tillbaka bilderna från den kvällen, när han kom nära mig och när våra läppar möttes i några sekunder, innan han gick igen.
-You know. Everything did happend so fast.
Jag bet mig i läppen och tog bort blicken från Harry.
-Ok, here's the true. I...
-Did you kissed him?!
Det var Zayns röst som kom uppför trappan. När jag såg hans besvikna blick kändes det som att bli slagen riktigt hårt i magen. Han sprang nerför trappan och jag kollade surt på Harry.
-Everything is your fault. You know that he will listen!
Jag blängde argt på Harry, han visste att detta skulle hända. Han ville att Zayn skulle höra, annars skulle vi suttit inne på hans rum. Jag reste mig snabbt upp och började springa efter Zayn. När jag kom ner såg jag dörren stängas, så jag sprang och kastade på mig mina skor innan jag sprang efter honom. Han gick i raskande fart mot parken.
-Zayn, please stop! It's a misstake!
Han stannade upp och vände sig om. Jag fortsatte gå mot honom tills jag stod ungefär två meter ifrån han.
-I didn't kiss him, he kissed me.
Jag kollade på Zayn som stirrade på mig. Han gick närmare mig och tog sin hand på min axel.
-You had too choose, me, or Harry. Life isn't fair.

Zayns perspektiv:
Jag släppte mitt tag om Alexandras axel och bakade några steg. Hon såg så förvirrad ut och visst gjorde det lite ont att se henne sådär, men det var hon själv som hade satt sig i denna position.
-Well, then i choose you. Harry is a great best friend, and I haven't that feelings for him as I got for you.
Hon kollade bort och tog sin hand i håret. Jag gick fram till henne igen och tog handen under hennes haka och vred hennes huvud mot mitt håll. När vi fick ögonkontakt log vi och Alexandra fnös.
-It's not everyday you have to choose if you wanna have Zayn Malik or Harry Styles as your boyfriend.
Jag skrattade och tog mitt huvud närmare hennes, vi var bara några centimeter från varandra.
-So you choose him.
Rösten kom från höger och både Alexandra och jag kollade dit. Det var Harry. Alexandra släppte taget om mig och gick bort till Harry.
-Can't we just be best friends? sa hon kollade på honom.
-Sure, only if you just don't kiss each other infront of me. Harry log och han och Alexandra kramades. Jag gick fram till honom och gjorde ett handslag innan vi också kramades lite snabbt.

Harrys perspektiv:
Alexandra var lycklig nu med Zayn, och det var det jag ville. Att hon skulle vara lycklig. Allt detta hade bara blivi dumt, och visst, det kommer bli lite svårt att släppa henne, men man kan inte få allt. Hon var min bästa vän, och det skulle ingen få ta ifrån mig. Jag lämnade hon och Zayn bakom mig när jag började gå mot vårat hus. Jag vände mig om och såg dom stå där och kyssas. Jag log för mig själv och vände mig om igen. Som sagt, jag kände det där som man oftast inte känner, den där känslan man får. Varje gång jag såg henne blev jag varm inombord och när vi skrattade ihop kändes det väldigt bra. Men hon hade inte dom känslorna för mig, och det får jag helt enkelt acceptera.

Alexandras perspektiv:
Jag och Zayn gick i parken mot stan. Mitt liv kunde knappt bli bättre nu. Vi gick förbi några stånd och ett av dom sålde olika mössor. Zayn hittade en mössa till mig som han köpte, fast jag sa att jag inte behövde. Och den var såg lite rolig ut men den var väldigt söt. Jag släppte ut mot hår som satt i en bulle och satte på mig mössan. Zayn gjorde en tummen upp och skrattade, världens underbaraste skratt. Vi gick vidare och när vi kom fram till stan bestämde vi oss för att köpa nått varmt att dricka på starbucks.
Precis när vi hade gått ut kom det fram några fans i trettonårs åldern. Dom tog kort med han och sen frågade en tjej mig vem jag var och vilken relation jag hade till Zayn.
-Eh, I'm Alexandra. Jag kollade på Zayn och försökte få hjälp med vad jag skulle säga, jag visste ju inte om han ville hålla vårt förhållande hemligt. Men Zayn höll på att ta kort med en annan tjej så jag fick hitta på något.
-And we are best friends. sa jag och log mot henne.
-Oh my god, can I take a picture wtih you too?
Jag vart väldigt förvånad först när hon sa det, men visst gick det bra. Hon ställde sig brevid mig och vinklade sin kamera mot oss. Jag log stort och hörde ett klick från den och tjejen ställde sig framför mig igen.
-Thanks you, have a nice day! sa tjejerna och började gå.
-Have a good day girls! sa Zayn efter dom.
-You said we were best friends?
Han kollade på mig med ena ögonbrynet uppe.
-Yes, cause I don't know if want to have it in secret.
-I don't, but if you want, I can understand.
Jag nickade och sa att jag skulle fundera på det. Visst hade det varit kul att vara som en slags kändis, folk vet liksom vem du är, men jag vill kanske inte bli ihågkommen bara för det. Sen är det väll också bäst för mig, jag skulle få mycket hat och så vidare.
-Oh no. sa Zayn helt plötsligt när började gå mot parken.
-What is it?
Jag försökte kolla efter vad han kollade på, men det gick inte så bra, det var mycket folk och jag visste inte ens vad jag skulle leta efter.
-Come, hurry up. sa han och tog tag i min ärm och vi började gå med bråskande steg mot parken.
-Can you tell me what it is?
Jag drog mig ur hans grepp och stannade.
-I can tell you that later, if you come with me now.
Jag började gå med Zayn vid min sida. Jag vände mitt huvud och försökte kolla lite snabbt vad det var vi gömde oss för. Och det var en person som stod vid gatan, vända mot vårat håll. Vi fick ögonkontakt i ett par sekunder och jag fick en konstig känsla i hela kroppen. Jag kände igen den person, jag var helt säker på det.



Det var en som frågade hur lång tid ett inlägg tar att göra, och det brukar ta cirka 2 timmar. Jag tänker alltid ut först vad jag ska skriva, sen att skriva ner allt tar cirka 1 1/2 och sen ska jag leta bilder och fixa dom. Men sen går några kapitel snabbare och några tar längre tid.
Sen var det en som tyckte jag att borde ta in en till bloggare, så det blir mer uppdatering. Och jag har funderat på det, men känner att jag har ideér och att det är ju lite kul när det går bra för en novell man startat själv. Och jag fösöker uppdatera så ofta jag kan, men det tar ju lite tid.
Hoppas ni gillar det! :)

Kommentarer
Postat av: josefine

skt bra!

2012-02-13 @ 15:24:27
Postat av: kelly

inte dålig :)

2012-02-13 @ 15:25:07
Postat av: claudia

jätt bra! ^^

2012-02-13 @ 16:16:31
Postat av: diana

gryymt!

2012-02-13 @ 16:52:58
Postat av: nea

skit bra, kan inte sluta vänta till nästa del kommer!

2012-02-13 @ 17:23:24
Postat av: Anna

Bra ! :)

Men snälla,kan hon inte välja Harry ist ?!

2012-02-13 @ 17:53:52
URL: http://onednovelllll.blogg.se/
Postat av: josse

på ena sättet vill man att hon ska bli med harry..men sen så vill man inte att hon sviker zayn..och på det andra sättet och om hon nu e med zayn så blir endå harry ledsen..



hehehe men du e iaf jätte bra på att skriva sånt! :D

2012-02-13 @ 19:08:50
Postat av: aagnes

kika gärna in på min blogg om just one direction! :D

kram♥

2012-02-13 @ 19:17:08
URL: http://anderssonnn.blogg.se/
Postat av: tovalisa

wow, skit bra ju! och spännande på slutet! snälla kan du göra minst två delar till idag? :)

2012-02-14 @ 11:31:10
Postat av: måna

JÄTTE BRA!:) så jävla spännande på slutet! ;o

2012-02-14 @ 15:55:02
Postat av: elisabeth

nice ;D

2012-02-14 @ 20:28:19
Postat av: maria

grymt bra, när kommer nästa del?

2012-02-14 @ 20:32:26
Postat av: ilham

när kommer nästa? snälla kan du skriva en del idag? :(



gå alltid in på din blogg och kollar om du har lagt upp en ny del...ja!...alltås menar jag EXAKT varje dag!

2012-02-15 @ 16:16:01
Postat av: Anonym

Den är sjukt bra!! :'D

Men det finns ju bara en nackdel... Jag vet att det är taskigt att säga sånt, men kan du inte skriva liiite oftare??

2012-02-15 @ 20:49:27
Postat av: sarah

novellen e helt grymt!



en av mina favorit noveller ;D

2012-02-15 @ 21:36:49
Postat av: Anonym

skit bra, har väntat länge till nästa del



du skriver aldrig? :(



2012-02-16 @ 16:07:44
Postat av: Anonym

snälla kan det inte komma en sån del typ när alexandra är ute i mörkret och det tyyp ösregnar och hon blir förföljd av tre killar som e fulla och dem försöker att kidnappa elr våldta henne..men på ngt sätt så kommer harry/zayn och räddar henne? ;D

2012-02-16 @ 16:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0