See what I can see-kapitel 26

Visst var jag lite avensjuk, men jag lyckas ju alltid klanta mig. Han följde med henne till dörren där dom sa något till varandra innan dom kramades om länge. Dom släppte taget om varandra och kollade på varandra. Deras ansikten kom närmare varandra och tillslut möttes deras läppar och det högg till i mitt hjärta. Jag kastade mig i sängen igen och grävde ner huvudet i kudden. Det där borde vara jag. Inte Zayn.



Alexandras perspektiv:
Zayns mobil började ringa helt plötsligt, så vi avlutade snabbt kyssen. Jag släppte tagit runt Zayns nacke och han runt min midja. Jag kollade på han medans han tog upp mobilen ur fickan och läste på skärmen.
-Sorry. sa han och viftade lite med mobilen. Jag nickade och log mot han, och han gav mig en väldigt snabb kyss på munnen innan han vände sig om. Han svarade i mobilen och började gå mot deras hus och han var snabbt inne. Jag stod kvar och försökte tänka klart. Hade jag nyss kysst Zayn? Dörren bakom mig öppnades och ut kom Marie.
-Åh, hej Alex. Kom in!
Jag gjorde som hon sa och gick in och tog av mig jackan och skorna. Klockan var precis elva. Jag var rätt trött, så jag sa god natt till Marie och pappa som satt i soffan innan jag gick upp. Jag böt om till mitt nattlinne och styrde mina steg mot badrummet. När jag var klar gick jag och la mig i sängen. Jag hade fått ett sms medans jag var i badrummet, det var från Zayn, och han hade skrivit thanks for today babe :) and here's the picture with u and selena xx. Jag klickade på bilden och log. Bilden var perfekt. Jag svarade han innan jag la mig tillrätta och somnade snabbt med huvudet fullt med funderingar.

-Nej Stella, inte där! 
Jag sprang fram till henne där hon stod och klöste på soffan. Jag tog upp henne och gick iväg till hennes klösbräda och ställde henne där.
-Här får du klösa.
Jag gick tillbaks till soffan. Det var bara jag hemma just nu, pappa var på promenad och Marie var på nånting med jobbet. Jag hörde dörren öppnas och jag böjde mig fram för att kolla vem det var. In kom pappa med en starbucks mugg i ena handen och en tdining i andra.
-God morgon. sa han när han såg mig. Jag mumlade tillbaks god morgon till han också och satte mig tillrätta i soffan. Efter ett tag kom han in och ställde sig framför mig. Jag kollade upp på han eftersom han stod i vägen för tv:n, men hans blick menade att vi behövde prata.
-Vad?
-Vet du. Idag när jag gick i parken, gick jag förbi ett stånd som sålde tidingar. Och när jag går förbi, vet du vem jag såg då? På första sidan? Det här. sa han och höll fram tdiningen han kom med. Tidingen hette nått i stil med pappazzi och på första sidan var det jag och Zayn, när han höll armen runt mig, när vi var påväg mot resturangen. Under stod det "Zayn's secret love? 10 exlusive pictures!" och jag kunde knappt tro det. Jag tog tidingen och bläddrade igenom den tills jag kom till dom andra bilderna av oss. Dom var från när vi kom till resturangen och när vi gick därifrån.
-Oj då. sa jag och bet mig i läppen.
-Ja du, det kan man säga.
-Jag måste prata med han. sa jag och reste mig upp och började gå mot dörren. Jag kollade snabbt i spegeln när jag gick förbi, jag hade mjukiskläder på mig och håret som en bulle men jag var tvungen att prata med han. Jag tog på mig mina skor och gick ut mot deras dörr. Jag knackade på och ganska snabbt öppnades dörren. Det var Niall, som hälsade och kramade om mig innan jag gick in.
-Where's Zayn? frågade jag när jag hade tagit av mig skorna.
-He's still sleeping, but I think you can wake him up.
Jag nickade och började gå mot trappan. När jag gick förbi vardagsrummet märkte jag att Harry satt där och våra blickar möttes i någon sekund. Jag kollade snabbt fram igen och började gå uppför trappan mot Zayns rum. Jag knackade först men när han inte hade öppnat så gick jag in. Jag hade sett bilder på Zayn när han sov, men i verkligheten var han ännu sötare. Jag tog upp min mobil och tog kort på han.
-Zayn. It's Alex. sa jag och ruskade på han. Han var lika seg som jag på att vakna med efter ett tag hade han vaknat till. Hans frisyr såg lite rolig ut och jag kunde inte hålla mig från att skratta lite. Han fattade vad det var om, så han försökte se arg ut, men det gjorde bara att jag började skratta ännu mer. Sen kom jag på varför jag var här.
-Look at this. sa jag och gav han tidingen. Han kollade på bilderna innan han gav tidingen till mig igen och kollade på mig. Han hade en rynka i pannan och suckade lite lätt.
-Welcome to the world of famuos. sa han och putade till mig lätt och fnös.

Zayn och jag gick nerför trappan efter att vi hade suttit och pratat lite. När vi kom ner var Niall och Liam i köket och Harry och Louis i vardagsrummet och spelade nånting. Alla kollade upp när vi kom och jag började gå efter Zayn som gick mot köket. Jag såg i ögonvrån att det var nån som kom mot oss.
-Alexandra, we need to talk. Det var Harrys röst som var bakom mig och jag vände mig om.
-Yeah. sa jag och nickade och ett svagt leénde kom från Harry. Han vände sig om och började gå uppför trappan. Jag vände mig om och kollade på Zayn. Han såg lite förvirrad ut men jag log lite snett åt han innan jag också vände mig om och började gå uppför trappan. Vi satte oss i soffan där upp i vardagsrummet, som Liam och jag satt i första gången jag var här. Det var lite tyst i början och jag gjorde en gest mot han att han kunde börja prata. Han suckade djupt och kollade ner i marken och sedan upp på mig igen innan han började.


En fråga: vem vill ni/tror ni att hon kommer välja, Harry eller Zayn? Förlåt för ganska kort kapitel, men hade egentligen inte tid med detta. Ha en bra helg, och nästa del kommer upp iallafall innan måndag! Kram


Kommentarer
Postat av: zara

yeess! äntligen har en ny del kommit ut!:D



Och nu kan jag inte sluta vänta för nästa del!

2012-02-10 @ 22:47:19
Postat av: Anna

Jag vill att hon tar Zayn!! :D

meer! Sjukt bra novell! <33

2012-02-11 @ 18:09:58
Postat av: sanna

du skriver ju nästan aldrig, så vrf delar du inte med en annan också så att båda skriver varannan dag elr ngt sånt? :)

2012-02-12 @ 12:37:39
Postat av: jessica

bra<3 vi vill ha meeeer!!!!!

2012-02-12 @ 14:07:38
Postat av: ida

skit bra! du e verkligen bra på sånt! :D

2012-02-12 @ 15:53:12
Postat av: sofija

en av mina favorit noveller!

2012-02-12 @ 17:38:01
Postat av: kajsa

på ett sett vill jag inte att hon ska läna harry, och på det andra sättet så vill jag att hon inte ska lämna zayn heller :/

2012-02-12 @ 17:41:34
Postat av: lisa

jätte bra, när kommer nästa del? snälla gör min söndag bra idag och skriv två delar gtill idag?

2012-02-12 @ 19:20:16
Postat av: zara

jätte bra del och spännande ;o ...

2012-02-12 @ 20:21:43
Postat av: tovalisa

har följt novellen sen du började, och den är en av mina favoriter!;D



2012-02-12 @ 21:07:36
Postat av: nelia

super grymt!

2012-02-12 @ 22:08:39
Postat av: saida

du är GRYM! :D men jag undrar, hur lång tid tar det att göra ett kapitel? :) kram

2012-02-12 @ 22:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0