You don't know-kapitel 23

Jag hade några nya förfrågningar som jag kollade igenom, sen skulle jag kolla vilka som var online. Och högst upp, var Linnea. Jag funderade på om jag skulle ringa henne. Jag gick in på hennes profil och tog pilen över Ring Upp. Skulle jag trycka? Mitt block åkte nerför sängen och jag böjde mig ner efter det. Och när jag sätter mig tillbaks och kollar på skärmen, står det Ringer upp Linnea.



Alexandras perspektiv:
Jag stirrade på skärmen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men efter några sekunder avbröts samalet eftersom hon inte svara och jag andades ut. Gud vad töntig jag var. Jag tog upp internet och började leta fakta då det plingar till och jag ser att jag har fått ett meddelandande från Linnea på Skype, där hon skrev:
hej alex. jag har tänkt på oss, och båda vi har förändrats. du bor i ett helt annat land, långt från mig, och du har fått nya vänner, likaså jag. så jag tror det är bäst som det är nu. men när det var du&jag, var den bästa tiden i mitt liv, så tack för det. kram, din linnea.
Jag kände en tår rann ner för kinden men struntade i att torka bort den. Jag väktes i tankarna när det plingade på dörren och jag hoppade ur sängen och sprang ner. Utan att tänka mig för öppnade jag dörren och möttes av ett förvånat ansikte.
-Wow, Alex, what is it?

Harrys perspektiv:
Jag satt i soffan med Alexandra lutandes mot min axel. Hon berättade vad som hänt för mig, så jag var bara ett stöd. Efter ett tag, när vi hade pratat var jag tvungen att gå, och hon behövde plugga. Varför jag kom hit var egentligen bara för att hon hade ett armband som hon hade tappat i min bil som jag hittade.
Vi kramades hej då och jag ut. Inte denna gång heller blev det, inte denna gång.

Alexandras perspektiv:
Efter att jag pluggat klart gick jag och gjorde mig iordining innan jag kröp ner i sängen och somnade snabbt, med Harry på tankarna.

Jag vaknade av det irriterande ljudet av väckarklockan. Jag låg kvar lite i sängen efter att alarmet gått men gick sedan upp. Idag skulle bli en bra iallafall. Idag, klockan tolv släpps biljetterna till One directions konsert här i London som jag och Moa ska gå på, så då när vi har lunchrast ska vi hem till mig och köpa biljetter så snabbt som möjligt. Efter skolan ska jag ut och träna och ikväll ska pappa och Marie hem. Jag kollade på klockan och insåg att jag var sen, igen, så jag fick springa till bussen, men jag är ju van med det.

11:56. Jag och Moa kollade nervöst på varann. Vi ville ha så bra platser som möjligt.
-Jag måste verkligen kissa. sa Moa och kollade på mig.
-Men skynda dig då, du har ungefär tre minuter på dig.
Hon sprang iväg och jag kollade efter henne, och hon var snabbt tillbaka.
-Ska vi filma? frågade jag.
Hon nickade och jag satte på min webb kamera och klockan slog 12:00 och för en sekund slutade vi andas innan vi fick panik och skrek vart jag skulle trycka, men klockan 12:03, hade vi beställt två platser, bland dom första raderna.
Vi åt också hemma hos mig, vi lagade pasta med köttfärs fyllning till Moa och nån spenat liknande till mig, det vart faktiskt väldigt gott. Sen gick vi tillbaks till skolan, eftersom vi hade tid. Resten av dagen flöt på bra, och jag satt nu och knöt mina joggingskor. Det skulle bli skönt att springa igen. Jag stretchade innan jag gick ut och satte på musik och proppade in mina hörlurar.

Jag hade joggat i trettio minuter och var påväg hem nu. Det var inte jätte kallt idag faktiskt.
-Alexandra!
Jag hörde nån ropa mitt namn i bakrunder så jag tar ut mina hörlurar och kollar mig omkring.
-Alex här!
Jag kollar åt höger och där kommer Gustav.
-Hej du. sa jag och log åt han. Han var grymt snygg!
-Så du är ute och springer, ser jag.
Jag nickade till svars.
-Gustav!
Man hörde en ljus tjejröst ropa hans namn och vi båda kollade vart det kom från, och framför oss kommer tre tjejer, och dom såg hur snygga ut som helst. Fast dom hade mycket smink och var lite allmänt fake. Men dom liknade verkligen modeller, och där står jag, svettig och anfådd med munktröja och och mjukisbyxor. Hon som stod i mitten, som hade ropat på han, kollade lite snett på mig och mötte hennes blick. Och det var inte en så glad blick.
-Ah men vi ses. sa jag och kollade på han.
-Ja, det gör vi. Ha det bra.
-Vänta, är du Alexandra, den nya tjejen? sa hon i mitten.
-Ja.
-Jag heter Olivia, och det här är Wilma och Paula. sa hon och visade med handen vilka dom var.
-Du är bjuden på min fest imorgon. Den kommer bli stor, och du kommer ångra dig om du inte kommer.
-Men jag kommer. sa jag och försökte le, men fick bara en blick och ett snabbt fake leénde tillbaks från henne.
-Då ses vi.
Hon tog ett steg mot mig, och först trodde jag hon skulle krama mig, men hon tog sitt huvud brevid mitt öra och viskade låt Gusta va, annars blir det inte så kul för dig. Hon drog sig tillbaks och jag kollade bara på henne innan jag kollade på Gustav som kommer med en arg blick mot henne. Jag kände att för varje sekund jag var här, vart det bara spändare och spändare. Så jag började jogga iväg och var snart hemma. Jag öppnade dörren och gick in. Känslan man har nu är osägbart härlig! När jag började knyta upp mina skor knackade det på dörren. Jag öppnar och där står Harry.
-Hi, did I forget something again? sa jag och skrattade lite. Men han såg bara ganska allvarligt in i mina ögon.
-Yes. You did. This. sa han och närmade sig och nu vi stod nu väldigt nära varann. Jag bakade några steg och han föllde med, fortfarande väldigt nära. Han stängde dörren bakom sig och men hade fortfarande sin blick djupt nerborrade i mina ögon. Precis när jag skulle säga nått, pressade han sina läppar mot mina.



Nu kommer ert efterlängtade drama, haha. Men egentligen skulle det inte vara än, eftersom dom inte känt varann så länge, men många ville ha det så jag fick ändra lite. Och jag ska kolla om jag kan ordna en chatbox! Kommentera :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-02-01 @ 21:30:42
Postat av: clara

gryyymt!!!!! yayyyy drama!

2012-02-01 @ 21:30:59
Postat av: jonna

aaaas bra!

2012-02-03 @ 15:09:59
Postat av: clara

GRYYYMT!

2012-02-03 @ 16:39:10
Postat av: anna

vi vill ha meeeeeeeeeeeer!

2012-02-03 @ 17:57:04
Postat av: anna

snälla mer, du är så sjukt duktig!! :D<3

2012-02-03 @ 19:28:46
Postat av: sofie

gör min fredag bra! snälla två inlägg till!? :(

2012-02-03 @ 20:20:12
Postat av: sonyaa

snälla vi vill ha mer! och plus att du skrivet tyyp nästan varje vecka kan man säga ;( älskar din novell sjukt mkt! :) <3

2012-02-03 @ 20:58:40
Postat av: claudia

längtar tills nästa'

2012-02-03 @ 21:58:45
Postat av: selma

bääst! <3.

2012-02-04 @ 15:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0