You're insecure-kapitel 1



*Dring* *Dring*
Jag öppnade sakna ögonen och suckade. Jag sträckte mig sakna mot min mobil och kollade på skrämen. Det var ett sms från pappa:

Go eftermiddag gumman! Har inte hört från dig idag, jag är ju på jobbet, slutar klockan 5 och Marie slutar 8.
Ses då!
Ps. du har väl gått ut med Molly?

Vänta lite, Molly? Jag kollade snabbt på klockan och såg att hon var 15.35. Fan sa jag högt och for upp i sängen. Jag drog snabbt på mig ett par mjukisbyxer och tog av mig nattlinnet och satte på mig en mjukiströja. Sen sprang jag ner för trappan och där stod Molly, redo att gå ut. Förlåt mig Molly sa jag högt, som om hon liksom kunde förstå det? Men hon kollade bara på mig med sina bruna stora ögon. När jag tog fram kopplet ställde hon sig upp och började viffta med svansen. Jag satte på henne det och slängde på mig mina converse.
När jag hade gått ungefär 10 minuter med Molly insåg jag att jag inte hade ens kollat mig i spegeln idag. Fatta om håret stog upp som om jag såg ut som ett troll? Jag tog snabbt upp mig mobil och speglade mig lite snabbt. Och som tur var, var det inte så farlig. Jag tog upp mina hörlurar som jag satte i öronen och satte på Spotify och fortsatte gå.

När jag kom hem hade det börjat mörkna. Jag kollade klockan och den visade 16.50. Oj vilken lång tid det tog mumlade jag för mig själv. Jag gick upp till mitt rum och satte på radion. Det var nån tråkig låt som spelades så jag stoppade i Up all night-One Direction och satte på högsta volym. Jag dansade runt och sjöng med som värsta token. Efter att första låten hade spelats färdig gick jag ner, fortfarande med radion igång. Jag kollade ut genom fönstert och kollade ut mot spöregnet. Vilken tur jag hade, tänkte jag. Sen gick jag till Molly och lekte lite med henne, hade fortfarande lite skuldkänslor efter att jag glömt henne.
Efter ett tag öppnades dörren och in kommer en dyblöt pappa. Jag skrattde när jag såg han och Molly sprang fram till han och hoppade och dansa runt han som om det var jätte länge sen dom sågs.
-Vill du ha en kram? sa pappa lite ironiskt och log lite.
-Nej tack, jag klarar mig! skrattade jag fram.
-Kolla vad jag har köpt med till dig. sa pappa och tog sedan fram en starbucks mugg men jordgubbs smoothie, min favorit.
-Åhh taaack pappa! sa jag med ett stort leende på läpparna.
-Som tack för att du gått ut med Molly idag, det gick bra va? frågade pappa.
Jag tog min smoothie och mumlade ett ja till pappa innan jag gick upp på mitt rum igen. Jag behövde ju inte berätta allt?


Första kapitlet, woop woop :D ganska tråkigt men har massa idéer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra :) fortsätt!

2011-11-20 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0