Don't know what for-kapitel 2



-God morgon Alex, sa pappa medans han kollade i tidningen.
-Mm god morgon, mumlade jag fram.
-Bad hair day idag eller? retades pappa med mig när han kollade upp och såg mig.
Jag kollade på han och gav han ta-tillbaka-det-där blicken och han log ironiskt tillbaka. 
-Vet du vart mig mobil är? frågade jag pappa medans jag bredde mackan.
-Den ligger väl i vardagsrummet på bordet tror jag. svarade han ganska ointresserad .
Jag gick dit med mackan i handen och hittade den, på bordet i vardagsrummet. Jag hade fått några sms och ett var från Linnea, min bästa vän sedan flera år tillbaka. Vi vet allt om varann och båda vi älskar One Direction. Hennes favorit är Niall, medans min är Zayn. Men iallafall, hon skrev att hon var sjuk idag och inte skulle gå till skolan, så alltså fick jag gå dit själv. Jag suckade och svarde henne och dom andra som jag hade fått sms från och gick ut till pappa och åt klart.
-Du, Alexandra? frågade pappa och kollade upp på mig från tidningen. Alexandra är aldrig bra att han säger, då är det antingen nått allvarligt han vill prata om, eller är han arg på mig.
-Ja? sa jag nyfiket.
-Imorgon är det ju tisdag och då fyller ju Marie.
Pappa kollade på mig med sina gröna fina ögon som jag hade ärvt av honom.
-Jaha, så jag måste alltså köpa en present till henne? frågade jag lite argt.
-Ja, nån liten sak iallafall, hon har ju inte gjort dig nått. sa pappa och helt plötsligt såg han så liten och sliten ut när han kollade på mig.
-Pappa. Vi har pratat om det här många gånger, och nej hon gör inget mot mig. Hon älskar mig och skämmer bort mig och sånt, jag vet. Men hon har tagit mammas plats, eller hon försöker. Det kommer hon aldrig lyckas med. sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonen så jag reste mig upp och sprang upp till mitt rum.
Jag orkade inte med denna diskution igen.
Jag gjorde mig iordning och satte på mig kläder. Det fick bli ett par ljusa jeans med en tröja och en kofta över. Plattade håret och sminkade mig. Kollade klockan och såg att vi börjar om en kvart, och det tar 10 min att gå så jag fick gå i rasande fart. Hatar att stessa men ändå blir det nästan alltid så.

Dagen var seg, framförallt utan Linnea. Men jag överlevde, och började gå med tunga steg hemmåt. När jag gick hörde massa tjejer som skrek. Jag blev lite intresserad och försökte hitta vart dom kom från. Sen ser jag en stor klunga av tjejer, säkert hundra stycken minst. Dom flesta var i min ålder. Dom stod utanför hotell Hilton, som ligger ganska nära mitt hus. Jag tog upp min mobil och kollade klockan, nej jag hinner inte stanna och se vad dom väntade på, ska börja min fotbollsträning om en timma.

När jag kom hem böt jag om och tog en banan. Satte på tv:n och kollade och efter ett tag behövde jag cykla iväg till träningen.

Efter att jag kommit hem från träningen kände jag mig inte så bra. Var helt seg efter samtalet med pappa i förmiddags och vi hade inte pratat sen dess. Han var hemma och lagade mat när jag kom hem, vi kollade bara på varann och nickade lite som ett hej innan jag sprang upp, duschade och bytte om. Sen gick jag ner igen, när maten var klar. Som tur var, var Marie här och hon fattade ju ingenting, så hon babbla på som vanligt, vilket var skönt för annars hade det bara varit en pinsam tystnad mellan mig och pappa.
-Jag vill inte ha mer, känner mig inte riktigt bra. Men tack för maten och god natt, sa jag och log lite.
-God natt sov gott sa båda nästan i kör.
Innan jag la mig tog jag upp min dator och loggade in på twitter. Gick in på One Directions twitter sida och kunde knappt fatta vad det stod. Stod det verkligen det? Ne det kan det väl inte?

---------
Kapitel 2! Nu händer det nått! Ska också säga att imorgon blir det troligtvis inget kapitel för jag ska träna sen har jag prov på onsdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0