Don't need make up-kapitel 6

Först blev jag rädd. Han tänker ta mig igen! Men sen sa han hej och pappa nickade mot han och hälsade. Så han måste alltså känna han. Sen ställde han sig framför mig. Jag såg bakom han att nån hoppade ut ur bilen och började gå mot oss.
-Pappa vilka är det? sa jag och kollade frågande på honom.



Harrys perspektiv:
Jag hoppade ur bilen. Det var bara Paul och jag som åkte, dom andra var kvar hemma och kollade på tv. Och varför jag inte var hemma, var för jag hade fått en konstig känsla när jag såg henne. Jag kände igen hennes ansikte. Men dom andra hade ju aldrig sett henne, så hon var troligtvis inte ett fan.
-Hey, my name is Harry. sa jag och tog fram handen åt pappan som sedan hälsade tillbaks och sedan tjejen.
-Alexandra. sa hon, ganska tyst.
Paul och hennes pappa stod och pratade lite, men Alexandra och jag var tysta. Jag granskade henne lite i smyg. Jo, jag kände igen henne. Hennes ögonen, hennes perfekta tänder, ansiktformen, ja det var som jag hade verkligen träffat henne. Hon stod och kollade ut mot gatan och bet sig lite i läppen. Sen vände hon blicken mot mig. Hon lyfte upp ena ögonbrynet. Jag kom på mig själv att jag stod och stirrade på henne så jag skrattade lite lätt och kollade bort.
-I know how you are. sa hon och kollade på mig och log.
Men vänta, visste hon vem jag var? Ska jag säga detsamma? Ne, det kan jag väl inte..
-Eh. Are you a fan? sa jag och kollade på henne.
-Yeah. sa hon och log lite större nu. Hon var faktiskt rätt snygg, när jag tänkte efter. Men hon kände bara igen mig genom mitt namn. Genom Harry Styles från One Direction. Så jag kanske hade träffat henne genom det.
-Have I met you before? sa jag
-Yes, with Bring 1D To Me, I met you there.
Åh, så dum jag har varit, hon var ju bara ett helt vanligt fan, som jag såg troligtvis henne där. Eller nej, vem försöker jag övertala? Jag hade träffat henne förrut, jag var helt säker på det.

Alexandras perspektiv:
Herregud. Jag stod här och pratade med Harry Styles. Jag hade lust att kasta mig runt hans nacke och skrikit. Men det gick ju inte så bra just nu. Han stod och granskade mig ganska mycket, vilket kändes lite lustigt. Jag försökte att inte ta ögonkontakt med han, för då är det svårt att slita sig.
-So, kids. sa pappa och kollade på mig och Harry. Åh vad pinsam han ska vara! Jag kollade ner i marken som var blöt och hörde Harry flina lite.
-We are going home now. sa pappa och Paul nickade instämmande.
Både Harry och jag nickade lite och Paul började gå mot bilen efter att ha sagt hejdå till pappa. Pappa började gå mot våran bil, som stod ganska nära.
-So. Hope you gets well soon. sa Harry och log det där léendet som ingen kan motstå.
-Thanks. sa jag och log stort.
-What you aftername? sa han.
-Vestin. Alexandra Vestin. sa jag och skulle precis börja vände mig om och skulle gå till pappa när Harry tar tag i min arm och drar mig intill han och kramar mig. Det var den bästa kramen i hela världen. Men tyvärr kunde jag ju inte krama tillbaks. Jag drar in hans doft. Han luktar den där parfymen som det stod på nån sida, så jag och min kompis gick då till en parfym affär och luktade på den, haha. Han släppte taget och log. Jag log tillbaks och mitt hjärta smälte som smör vid solen.
-Nice to meet you. sa han och vände sig om och gick sedan till bilen. Jag stod där, i regnet, med kryckor som en staty. Jag hann inte ens säga hejdå till han ordentligt. Jag såg hans bil åka iväg tills jag inte såg den mer. Det var en bil som tutade och jag kollade bak och såg att det var pappa. Jag började gå mot bilen, hoppade in och satte mig, väldigt sakta och mycket möda, och suckade sedan.
-Jag tror att det är nån som är käääär. sa pappa och log lite ironiskt mot mig.
-Pappa, klart jag är! sa jag och skrattade.
-Jo tack, jag vet. Vi får höra om dom varje dag!
Vi båda skrattade tillsammans när hon började köra iväg. Jag satte på radion, dom spelade Bruno Mars-it will rain, jag sjöng med lite.
-Men du, Alex. Jag har ju aldrig träffat han, i verkligheten. Och jag tyckte jag kände igen han, fick en sån känsla liksom.
Jag kollade på han förvånat. Vad menar han?

----------
Besöksrekord idag! Tack så mycket. Men alltså, nu ska det vara 5 kommentarer, för nästa kapitel!
Jag ska tävla tors-sön, så har alltså just nu mycket plugg+att jag måste packa. Så alltså, kommer uppdateringen inte vara så bra, tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Anna

Toppen bra!!!

Postat av: Sofia

aaaaaaaaaasgrym!

2011-12-04 @ 23:36:47
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer!

2011-12-05 @ 11:58:57
Postat av: Anonym

när kommer nästa?! kan inte vänta!

2011-12-05 @ 18:46:05
Postat av: Fredrica

As bra :D

2011-12-06 @ 15:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0