Being the way-kapitel 8

Jag kände lite på mitt knä som jag hade nån ännu större ställning runt nu när jag sover. Jag suckade lite. Jag skulle inte gå till skolan imorgon, vilket var skönt. Jag tog upp min mobil och började lyssna på musik. Men efter ett tag orkade jag inte mer och somna sedan med hörlurarna i öronen, som spelade You don't know you're beautiful, ohoh, that what makes you beautiful sist innan jag somnade helt.


Alexandras perspektiv:
Jag låg i min säng och stirrade upp i taket. Jag hörde att pappa gick utanför mitt rum ibland när han pratade med nån. Men han borde vara och jobba, han har nämnt mitt namn flera gånger och han pratade på engelska, så det var nått speciellt. Jag försökte urskilja meningar, men det gick väl sådär. Dom meningar jag hörde var "So, how are you?" "Oh, that was nice!" You know my daughter, Alexandra?" Sen hade jag hört enstaka ord bara. Jag hoppade till lite när det plöstligt knackade på dörren.
-Alex, är du vaken? sa pappa och stack in huvudet.
-Japp.
-Jag drar till jobbet nu, klockan är halv 11. Det finns rester kvar i kylen. sa han och log lite.
Jag nickade till svar och han stängde dörren. Jag hörde hur ytterdörren öppnades och stängdes igen. Jag suckade och började sedan försöka röra lite på mig, som gick sådär. Jag reste mig sakta och plågande upp ur sängen, tog mina kryckor och gick sedan ut till köket. Jag öppnade kylskåpet och kollade om vi hade nått gott till frukost. Det slutade med att det vart Billys panpizza i mikron.

Nialls perspektiv:
Jag och grabbarna låg och kollade lite på tv i våran lägenhet. Vi kollade på family guy och pratade lite. Sen ringde Harrys mobil och jag hann se på displayen att det var Anne. Jag koncentrera mig inte så mycket på vad han sa, utan tog upp min mobil och gick in på twitter och twittra moooooorning everyone! :)xx. På en gång fick jag massvis med nya meddelande och efter ett tag trendade mooooooorning niall.
-You wanna know something cool? sa Harry och log mot mig och stoppade ner mobilen i fickan igen.
Zayn var på toan och Liam, Louis och Zayn gjorde frukost.
-Yeah sure. svarde jag
-You know that girl, we helped? Alexandra you know?
Jag nickade som svar och han fortsatte.
-I told you I thought I knew her. Now I know, I did. I know who she are!
-Wow, thats great! But, who is she then? sa jag och skrattade lite.
-She is a childhood friend! And we was best friends. But then she moved to London and we never heard anything of each other after that!
-But what is she doing in Sweden? sa jag och gjorde en frågande grimas.
-Eh, I don't know really, I think she lives here.
Jag sa att jag tyckte det var kul, innan jag gick mot badrummet då jag hörde att Zayn hade gått därifrån. 
-And I get her phone number! hörde jag Harry ropa från vardagsrummet.
Jag fnissade lite bara innan jag gick in i badrummet.

Alexandras perspektiv:
"Hey, its harry! :Dx" Jag läste det om och om igen. Vem Harry? Kan det vara...? Ne, varför då? Jag svarade who? :)x fick ett snabbt svar. "Haha harry styles. haha omg i didn't know it was you alex! :Dx" Oj. Jag hade Harry Styles nummer. Nu fick jag göra den där övningen när man ska andas genom munnen-vänta-andas ut genom näsan-vänta flera gånger för att verkligen försöka hålla mig lugn. Gick väl helt okej ändå, vart bara ett långt skrik och ett litet damputbrott fast jag inte kunde röra mig, där jag satt i soffan med benet uppe. "heeeey! :D haha no either I. I look on a picture, on you and me i Holmes Chapel! :')x" skrev jag och skickade sedan iväg det. Jag gick tillbaka till mitt rum och satte på mig min nya one piece som jag fick när jag kom hem, den andra fick vi kasta. Det tog ungefär 10 min, och mycket krångel. När jag gick tillbaka hade jag fått ett sms, från Harry. Han frågade om jag kunde skicka den, så jag tog fram albumet, tog kort med mobilen på kortet och skickade. Jag fick ett "aww so cute we are!" och jag log för mig själv. Jag frågade vad dom skulle göra idag. Men han svarde inte, så jag satte i en film, twilight. Efter ungefär halva filmen kollade jag mobilen och insåg att Harry hade skickat ett meddelande till mig för ungefär 1 timma sen. Men han ville inte berätta vad dom skulle göra idag, men dom skulle iallafall ut på stan idag. Jag svarde "haha okay mysterious boy" och fortsatte kolla sedan på filmen.
Efter ett tag kom Marie hem, men hon skulle åka och handla mat och frågade om jag skulle med, hon tyckte det var bra och jag fick lite luft. Fast jag protesterade, gav jag upp efter ett tag och efter ungefär en halvtimme var jag i mataffären. Det durrade till i min ficka, och jag hade förhoppningar på att det var Harry som skrev, men det var Linnea. Jag hade helt glömt bort henne! Det hade ju hänt så mycket på sistonde. Hon visste att jag var på sjukhuset och hon kom och hälsade på, men inget efter det. Jag valde att ringa henne och vi betämde att vi skulle träffas hemma hos henne om en timma. Men denna gång, skulle Marie få skjusa mig dit.

Vi hade snackat i mer än en timma och det började mörkna ute. Klockan närmade sig 5 och både Linnea och jag började känna oss hungriga. Så vi bestämmde oss för att gå till pizzerian, fast jag redan hade ätit pizza idag. Vägen var inte så lång dit så vi gick dit.
-Nemen är det inte mina flickor som kommer?! sa pizzabageran högt med sin utlänska dialekt och skrattade.
Vi skrattade och sedan frågade han vad som hänt med mitt knä. Jag sa bara att det var en olycka, orkade inte berätta allt. När vi hade fått våra pizzor skulle vi sätta oss vid ett bord, på den ganska så folktomma pizzerian. Jag satte mig vid ett bord och Linnea kom efter med min pizza eftersom det var lite svårt att bära en pizza med händer när man hade kryckor.
-Ey! Alexandra! ropade en röst bakom mig och jag vände mig om och möttes av ett par bekanta ögon och ett stort leénde.

----------
Del 8! :D vem tror ni hon träffar? Kommentera mycket, har du nått jag kan förbättra? Berätta gärna då! Men det är också så att mer kommentarer=snabbare inlägg. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0